REGULAMIN


Zawarcie umowy pomiędzy  Kupującym a  Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby. Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te  powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres  Sprzedającego: 

VZOOR s.c.

Karwińska 13/1

02-639 Warszawa

NIP 521-36-27-197, REGON 145998813

W przypadku zrezygnowania przez  Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.

REGULAMIN

§1 Definicje

1. Administrator Danych Osobowych:

VZOOR s.c.

Karwińska 13/1

02-639 Warszawa

NIP 521-36-27-197, REGON 145998813

 2. Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.

 3. Adres reklamacyjny:

VZOOR s.c.

Karwińska 13/1

02-639 Warszawa

 4.Cennik dostaw – znajdujące się pod adresem vzoor.pl zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.

 5. Dane kontaktowe:

VZOOR s.c.

Karwińska 13/1

02-639 Warszawa

e-mail: bok@vzoor.pl

telefon: 603 630 706,  607 237 197

 6. Dane osobowe - wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

 7. Dane wrażliwe – są to dane osobowe zawierające informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności wyznaniowej, partyjnej lub związkowej, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach, życiu seksualnym, skazaniach, orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

 8. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu określona każdorazowo przy składaniu zamówienia

 9. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.

 10. Karta produktu – pojedyncza podstrona  sklepu zawierająca informacje o pojedynczym  produkcie.

 11. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u  Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 12. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.

 13. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

 14. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u  Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 15. Koszyk – lista produkt.w sporządzona z oferowanych w  sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.

 16. Kupujący – zarówno  Konsument, jak i  Klient.

 17. Miejsce wydania rzeczy –  adres pocztowy lub  punkt odbioru wskazane w  zamówieniu przez Kupującego.

 18. Moment wydania rzeczy – moment, w którym  Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.

 19. Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr

 20. Płatność – metoda dokonania zapłaty za  przedmiot umowy i  dostawę określona każdorazowo przy składaniu zamówienia

 21. Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.

 22. Polityka prywatności - zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, która znajduje się pod adresem: http://vzoor.pl/strona/polityka_prywatnosci

 23. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.

 24. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość  rzeczy, która może być przedmiotem  zamówienia, a która podana jest w  sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).

 25. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem  umowy.

26. Przedmiot świadczenia –  przedmiot umowy.

27. Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez  Sprzedającego w  sklepie.

 28. Rejestr UOKiK – rejestr  podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod adresem:

https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php

 29. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

 30. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem  umowy.

 31. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem vzoor.pl, za pośrednictwem, którego  Kupujący może złożyć zamówienie.

 32. Sprzedający:

VZOOR s.c.

Karwińska 13/1

02-639 Warszawa

NIP 521-36-27-197, REGON 145998813


KONTO BANKOWE:  16 1140 2004 0000 3802 7416 1647


33. System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.

 34. Termin realizacji – podana na  karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.

 35. Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku  Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku  Kupujących.

 36. Wada – zarówno  wada fizyczna, jak i  wada prawna.

37. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:

 a. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

 b. nie ma właściwości, o których istnieniu  Sprzedający zapewnił  Konsumenta,

 c. nie nadaje się do celu, o którym  Konsument poinformował  Sprzedającego przy zawarciu umowy, a  Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

 d. została  Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;

 e. w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez  Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą  Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez  Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od  Sprzedającego;

 f. nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że  Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu  umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.

38. Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

 39. Zamówienie – oświadczenie woli  Kupującego złożone za pośrednictwem  sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość  produkt.w; rodzaj  dostawy; rodzaj  płatności;  miejsce wydania rzeczy, dane  Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia  umowy pomiędzy  Kupującym a Sprzedającym.

 § 2 Warunki ogólne

1.  Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.

2.  Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

3.  Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.

4. Wszystkie ceny podawane przez  Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej walucie i są̨ cenami brutto (zawierają̨ podatek VAT). Ceny  produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.

5.  Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a  jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.

6. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień  umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:

a. potwierdzenia  zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail

b. dołączenia do zrealizowanego  zamówienia, wysłanego do wskazanego  miejsca wydania rzeczy wydrukowanych dowodu zakupu

7.  Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla  produktów znajdujących się w  sklepie.

8.  Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a  Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.

9.  Sprzedający zapewnia  Kupującemu korzystającemu z  systemu poprawność działania  sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu vzoor.pl, należy je wszystkie wyłączyć.́

10.  Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez  sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego  zamówienia. W tym celu  Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.  Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w  sklepie.

11.  Sprzedający stosuje się do  kodeksu dobrych praktyk.

12. Kupujący zobowiązany jest do:

a.a.niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa

os.b trzecich,

a.b. korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

a.c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),

a.d. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,

a.e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

a.f. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami

etykiety.

 § 3 Zawarcie umowy i realizacja

1.  Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.

2. W celu złożenia  zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:

a. dodanie do  koszyka produktu;

b. wybór rodzaju  dostawy;

c. wybór rodzaju  płatności;

d. wybór  miejsca wydania rzeczy;

e. złożenie w  sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.

3. Zawarcie  umowy z  Konsumentem następuje z chwilą złożenia  zamówienia.

4. Realizacja  zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty  Konsumenta na koncie  Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia  zamówienia, chyba że  Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym  Sprzedającego.

5. Zawarcie  umowy z  Klientem następuje z chwilą przyjęcia  zamówienia przez  Sprzedającego, o czym informuje on  Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia  zamówienia.

6. Realizacja  zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a  zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu  umowy i zaksięgowaniu wpłaty  Klienta na koncie  Sprzedającego.

7. Realizacja  zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości  zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości  zamówienia lub zgody  Sprzedającego na wysłanie  zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).

8. Wysłanie  przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na  karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu  produktów w najdłuższym terminie z określonych na  kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji  zamówienia.

9. Zakupiony  przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez  Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez  Kupującego rodzajem  dostawy do wskazanego przez  Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy

§ 4 Prawo do odstąpienia od umowy

1.  Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27  Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34  Prawa konsumenckiego.

2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od  momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy  Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór

stanowi załącznik nr 2 do  Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem

vzoor.pl/formularz-zwrotu lub w innej formie zgodnej z  Prawem konsumenckim.

4. W przypadku odstąpienia od umowy,  umowa jest uważana za niezawartą.

5.  Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz  Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

6.  Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt.

7.  Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.  Prawa konsumenckiego.

8.  Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

9.  Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez  Konsumenta zwróci  Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia  Konsumentowi rzeczy, a jeżeli  Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego,  Sprzedający nie zwróci  Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.

10.  Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu  płatności, jakiego użył Konsument, chyba że  Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób  płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

11.  Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od  Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez  Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

12.  Konsumentowi zgodnie z art 38  Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:

a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

b. w której  przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c. w której  przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

d. w której  przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e. w której  przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

f. w której  przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą  Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

 § 5 Rękojmia

1. Sprzedający na podstawie art. 558Åò1  Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec  Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).

 2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec  Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za  wady (rękojmia).

 3. W przypadku umowy z  Konsumentem jeżeli  wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od  momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na  Konsumenta.

 4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma  wadę, może:

 a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;

 b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy; chyba, że  Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla  Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez  Sprzedającego albo  Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

 5. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez  Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez  Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w por.wnaniu ze sposobem proponowanym przez  Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby  Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

 6. Konsument nie może odstąpić od  umowy, jeżeli  wada jest nieistotna.

 7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:

 a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

 b. żądać usunięcia wady.

 8. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla  Konsumenta.

9. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu  Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

 10. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt  Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na  adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez  Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz  Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez  Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo  Sprzedającego.

 11. Koszty wymiany lub naprawy ponosi  Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.

 12. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od  Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

 13. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615  kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania usunięcia wady.  Sprzedający w terminie trzydziestu dni (art. 7a  prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia  Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie cywilnym termin czternastu dni. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

 14. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat  od momentu wydania rzeczy  Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku  od momentu wydania rzeczy  Konsumentowi.

 15. Roszczenie  Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat  od momentu wydania rzeczy  Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku  od momentu wydania rzeczy  Konsumentowi.

 16. W przypadku, kiedy określony przez  Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od  momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.

 17. W terminach określonych w  §5 pkt 14-16  Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli  Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

 18. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących  Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących  Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.

 19. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za  wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się  §5 pkt 14-15, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w kt.rym  Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli  Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

 20. Jeżeli z powodu wady rzeczy  Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które  Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

 21. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli  Sprzedający wadę podstępnie zataił.

 22. Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.

§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych

1. Administrator Danych Osobowych odpowiada za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, za zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także prawa Kupującego związane z jego danymi osobowymi.

2. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Kupujących na podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego.

3. Administrator Danych Osobowych zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie jakim jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem.

4. Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.

5. Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane są następujące dane osobowe:

a. adres pocztowy – niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;

b. miejsca wydania rzeczy – niezbędny do zaadresowania przesyłki;

c. e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;

d. numer telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów dostawy

6. Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych związanych ze złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera polityka prywatności.

 §7 Postanowienia końcowe

1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw  Kupującego. Nie może być również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem  Sprzedający deklaruje bezwzględne podporzadkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.

2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani  Kupujący Bedą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w zżycie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.

3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla  Kupującego w zakładce regulamin (vzoor.pl/regulamin). W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli  Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.  Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania spor.w np. za pośrednictwem unijnej  platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego  podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.

W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy miejscowo i rzeczowo.


Wersja 14.2 (Warszawa, 25 maja 2018 roku)


Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów